Foutloze uurregistratie dankzij GPS tracking

HVAC-bedrijf overziet gepresteerde uren van medewerkers dankzij GPS-tracking

De medewerkers van Asaniverko uit Boom voeren onderhoudswerken, herstellingen en vervangingen van centrale verwarmingsketels uit. Af en toe betwistte een klant de factuur. Vandaag kan het bedrijf de gepresteerde uren aantonen met de cijfers in de hand. De GPS-app van All-Connects print ze voor hen uit.

Asaniverko ging van start in 1994 en telt vandaag een twintigtal werknemers. Elke dag doorkruisen techniekers de aan hen toegewezen regio aan boord van een van de dertien bedrijfsvoertuigen. Zij gaan ter plaatse bij klanten voor onderhoud en herstellingen. Zij kennen hun vak en genieten dus van een vrij ruime autonomie. Maar altijd in het besef dat ze Asaniverko vertegenwoordigen.

Klant gaat niet akkoord

De techniekers hadden de opdracht om de gepresteerde uren en de gebruikte materialen te noteren, en brachten ’s avonds alle gegevens binnen om ze te verwerken voor de facturatie. Een tijdrovende en energieverslindende taak. Dan was het heel vervelend als een klant, soms weken na de uitvoering, de aangerekende uren in twijfel trok.

De oplossing lag voor de hand. Met behulp van GPS-tracking kon Asaniverko nauwkeurig opvolgen welke technieker aan de slag was bij welke klant en hoe lang. Alleen lukte dat niet met de GPS die destijds in de voertuigen was geïnstalleerd.

Marc Broodhaers, CEO van Asaniverko, legt uit waarom de beslissing om in te grijpen zich opdrong:

“De oplossing van onze vroegere Nederlandse partner beantwoordde totaal niet aan onze verwachtingen. De GPS-connectie liet vaak te wensen over en de registratie en berekening van de gepresteerde uren bleek niet mogelijk. Bij problemen – en die ondervonden we regelmatig – was ook de geboden service ondermaats.”

Service nooit ver weg

Asaniverko ging dus op zoek naar een nieuwe partner en vond die vlakbij, in Kontich.

Marc Broodhaers, CEO
“We gingen ons licht opsteken bij het lokale All-Connects en het gevoel zat meteen goed. Zij begrepen niet alleen onze situatie, maar hadden al meteen een pasklare oplossing klaar. Ze garandeerden ons bovendien een goede opvolging en dienst na verkoop. Na de vroegere slechte ervaringen klonk het ons als muziek in de oren.”

Het team van All-Connects stelde zich flexibel op. “De installatiefase werd opgedeeld in twee delen, zodat we nog steeds voldoende voertuigen de baan op konden sturen. De verdere follow-up kon via de telefoon gebeuren. We merken nu al dat afspraken stipt worden nagekomen.”

Win-win-win

Directie én medewerkers zijn vandaag heel tevreden met het GPS-trackingsysteem. Het werkt prima en genereert betrouwbare data. Die slaat het systeem op, zodat de gegevens van elke interventie altijd beschikbaar zijn. Ook lang na datum. Een print-out volstaat om een twijfelende klant te overtuigen.

Marc Broodhaers:

“Heel handig is dat we het dagverloop van elke medewerker in realtime kunnen opvolgen. Zodra er ergens een dringende interventie nodig is, weten we of en voor welke technieker we die kunnen inplannen. We hoeven niemand meer te storen tijdens het werk.”

Ten slotte wint ook de administratie bij het nieuwe systeem. Werfverslagen verzamelen en informatie coderen is niet langer nodig. Alles gebeurt automatisch langs digitale weg en zonder kans op menselijke fouten.

“De oplossing maakt haar beloften waar, de service is meer dan oké en de prijs-kwaliteitverhouding is fair,” besluit de CEO.

In realtime opvolgen van buitendienstmedewerkers doorheen de dagplanning

Transparant overzicht per medewerker voor correcte mobiliteitsberekening

Deel dit praktijkvoorbeeld:

Meer info over Asaniverko? Bezoek hun website

Meer weten?

Wil je weten hoe het in de praktijk werkt? Boek dan een korte productdemo. Een van onze applicatiespecialisten toont je hoe onze tracking beheersoftware werkt en beantwoordt al je vragen.

Vraag een demo aan