Track & trace verzekert een snelle interventie

Track & trace: niets dan voordelen

Weten wie waar zit. Dat was de hoofdreden voor BVL om een track & trace-systeem te gaan gebruiken. De keuze om in zee te gaan met All-Connects was snel gemaakt. Terecht, zo bleek.

BVL groeide en er was nood aan een goed overzicht

BVL is sinds 1994 uitgegroeid van een bijberoep, over een eenmanszaak tot een goed draaiend bedrijf met meer dan 20 werknemers.

Bart Van Limbergen, zaakvoerder van BVL, vertelt: "Veel mensen denken: dat zijn die mannen van de airco. Maar wij doen veel meer dan dat en voorzien een woning van alle energietechnieken zoals warmtepompen, vloerverwarming, zonnepanelen, ventilatie, …”

De aanleiding om voor een track & trace-systeem te gaan? Een aantal inbraken in hun bestelwagens maar vooral ook een grote vraag naar dringende herstellingen, en dus meer inzicht in waar alle voertuigen zich bevonden.

Intussen gaan er 10 servicevoertuigen en 3 vertegenwoordigers met een geolocalisatietoestel in hun wagen de baan op om de totaaloplossingen van BVL rond verwarming, koeling, ventilatie en energie tot in de puntjes te verzorgen.  

Track & trace: instant overzicht, correcte data en controle

Op basis van de locatie snel iemand kunnen inschakelen voor een extra interventie of kijken wanneer een werknemer bij een klant zal aankomen als er bijvoorbeeld vertraging is. Daar wordt het geolokalisatiesysteem van All-Connects vandaag vooral voor gebruikt. Bart legt uit:

Bart Van Limbergen, zaakvoerder BVL
 “Waar het ook heel handig voor is: het gebeurt wel meer dat een technieker vergeet om zijn uren in te vullen op het bonnetje bij de klant. En dan kan je gaan kijken hoe lang hij daar heeft gestaan. Of andersom: als een klant een factuur krijgt die hij betwist, omdat hij beweert dat de technieker er niet zo lang geweest is. Dan kunnen we dat altijd checken en is er geen discussie meer."

De werknemers die met de voertuigen rijden, weten dat er zo’n systeem in hun voertuig zit dat hen kan controleren, maar dat het niet gebruikt wordt om elke dag op te kijken en werknemers met de vinger te wijzen. Ook een beetje controle op de uren die ze ingeven, maar dat is enkel als de verantwoordelijke voelt dat er ergens iets begint spaak te lopen.

Een heel gebruiksvriendelijk platform

Het platform wordt gebruikt door Bart zelf, maar ook door de service- en onderhoudsplanner en de projectmedewerkers. Een login en 5 minuutjes uitleg. Meer heeft een nieuwe medewerker niet nodig om ermee aan de slag te gaan.

“Ik vind dat All-Connects een heel gebruiksvriendelijk platform heeft. Iedereen kan er hier ook heel snel mee werken. Ik kan er weinig op aanmerken. Het is perfect wat wij moeten hebben.”

All-Connects: direct een goede connectie

Het werd geen lange zoektocht naar een goede partner voor een degelijk track & trace-systeem. Zowel het eerste contact met All-Connects, als de prijs en mogelijkheden van het platform zaten goed.

“Als die connectie goed zit met iemand die hier over de vloer komt en die prijs zit goed, dan gaan we niet nog 5 prijzen vergelijken.”

Ook de implementatie verliep vlot. Intussen werkt BVL al bijna 10 jaar samen met All-Connects en nog nooit is er iets misgelopen. Ook het aangename contact wordt enorm geapprecieerd:

“Dat is geen stijf gedoe, dat verloopt op een losse manier. Je vraagt iets en er komt direct antwoord op of toch binnen 1 dag. Meer moet dat niet zijn.”

www.bvlbvba.be

Deel deze use case:

Meer weten?

Wil je weten hoe het in de praktijk werkt? Boek dan een korte productdemo. Een van onze applicatiespecialisten toont je hoe onze tracking beheersoftware werkt en beantwoordt al je vragen.

Vraag een demo aan