Assetmanagement: de voordelen van CHECK.connects voor je bedrijf

Dankzij de CHECK.connects-oplossing van All-Connects heb je een overzicht van al je materiaal en apparaten in één digitaal platform. Zo besteed je minder tijd aan repetitieve taken, optimaliseer je jouw werking en krijg je een positief bedrijfsresultaat. Lees er meer over in deze blog.

Wat is CHECK.connects precies?

Een duidelijk overzicht is cruciaal bij assetmanagement. Zo moet je als verantwoordelijke bijvoorbeeld steeds weten waar je apparaten zich bevinden, wanneer ze een onderhoud nodig hebben en of ze aan vervanging toe zijn.

Zou het daarom niet handig zijn dat je bedrijfsmaterieel en apparaten met elkaar en jou zouden kunnen ‘praten’? Dat je op één visuele plekeen compleet overzicht behoudt over de locatie en de staat van je bedrijfsbezittingen? Met onze oplossing CHECK.connects maken wij dat voor jou mogelijk.

Je kan dankzij het digitale platform CHECK.connects al jouw assets in de kaart brengen en op de voet de volgen. Zo beheer je op een eenvoudige manier jouw apparaten, win je tijd en kan je de werking van je bedrijf optimaliseren.

 

Hoe werkt CHECK.connects?

CHECK.connets werkt volgens de Internet of Things-technologie. Om Internet of Things (IoT) mogelijk te maken, zijn al je apparaten en voertuigen voorzien van sensoren of ‘tags’. Deze tags kunnen nuttige informatie over de staat van je materieel registreren. Denk maar aan de locatie, temperatuur, vochtigheid, geluid, licht, beweging, acceleratie, enzovoort.

Jij kan – dankzij de verbinding met het internet – op afstand de geregistreerde data van al je apparaten bekijken op een smartphone, tablet of computer. De sensoren zijn bovendien verkrijgbaar in allerlei groottes, types en met een verschillend bereik. Zo kunnen zelfs je kleinste apparaten een sensor dragen.

Zo gaan we te werk:

  1. Jij ontvangt de nodige tags
  2. Je labelt alle apparaten die je wilt opvolgen met de tags.
  3. Je scant de tags, waardoor er een connectie ontstaat met het CHECK.connects-platform.
  4. Je kan de geregistreerde data en inzichten in realtime bekijken in een applicatie op een smartphone, tablet of computer.

 

Wat zijn de voordelen van materiaalbeheer met CHECK.connects?

Overzicht

Alle data die je nodig hebt om je assets te beheren, vind je in een applicatie op je smartphone. Als je bepaalde informatie nodig hebt, hoef je niet langer te zoeken in verschillende mappen doorheen je computer. Alles is direct bij de hand. Letterlijk.

Tijdwinst

Assetmanagement bestaat voornamelijk uit repetitieve taken. Denk maar aan de talloze telefoontjes om je materieel en apparaten te lokaliseren. Of het invullen van data in Excel-lijsten. Met CHECK.connects besteed je er maar liefst 80 procent minder tijd aan.

Langere levensduurte

Omdat je jouw materieel nauwlettend in het oog kan houden, weet je perfect wanneer een bepaald apparaat een onderhoud nodig heeft. Dankzij deze optimale onderhoudsintervallen gaan je assets langer mee.

Optimalisatie bedrijfswerking

Een handig, digitaal overzicht over je bedrijfsmaterieel helpt jou bij het maken van belangrijke beslissingen om je werking te optimaliseren:

  • Je kan je assets beter inplannen
  • Een visuele kaart vertelt jou exact waar de assets zich bevinden
  • Je kan de gebruikershistoriek bekijken
  • Visuele statistieken vertellen jou meer over het gebruik van je assets

 

Connect met ons!

Heb je interesse in onze CHECK.connects-oplossing? All-Connects werkt steeds op maat van de klant. Daarom overlopen we graag met jou al je noden en wensen in een gratis en vrijblijvende brainstormsessie. Je kan hier makkelijk met ons contact opnemen.

Deel deze blog:

Stel ons je vraag

Ben je na het lezen van deze blog nieuwsgierig geworden naar welke tracking en digitale oplossingen All-Connects aanbiedt? Stel ons je vraag en we beantwoorden je zo snel mogelijk.

eBook
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.