Maak slim gebruik van de downtime

Het ‘bouwverlof’ is zoals elk jaar opnieuw weer in aantocht. Afhankelijk van tot welke provincie/arrondissement je behoort, kunnen de data van het bouwverlof voor jou verschillen. Hoe je deze periode ten volle kan benutten, ontdek je in deze blog!

 

Veel bedrijven nemen gelijktijdig vakantie, omdat men nu eenmaal in de bouwsector heel afhankelijk is van elkaar. Doen ze dat niet, dan zou er heel wat onnodige hinder ontstaan.

Neem nu bijvoorbeeld het aanleggen van een nieuwe tuin met betonnen terras. Wanneer het bedrijf dat het beton levert net vakantie heeft, kan er ook niet verder gewerkt worden aan de rest van de tuin. Dat heeft niet enkel effect op dit project, maar ook volgende projecten lopen vertragingen op.

Het mag, maar moet niet!

Velen zijn ervan overtuigd dat het bouwverlof een ‘verplichting’ is, maar dit is helemaal niet zo. Wel raden werkgevers- en werknemersorganisaties aan om gedurende deze periode vakantie te nemen omdat dit zo min mogelijk hinder veroorzaakt voor alle bouwbedrijven.

Hoewel er geen enkele verplichting is, neemt zo’n 90% van de bedrijven deel aan het bouwverlof. Uiteraard ben je als bedrijf pas juridisch in orde indien dit is opgenomen in het arbeidsreglement.

Zijn er uitzonderingen?

Natuurlijk! Zoals je hierboven al kon lezen doet 90% van de bouwbedrijven mee met het bouwverlof, wat meteen ook wil zeggen dat zo’n 10% van de bouwbedrijven beslist niet mee te doen. Een reden hiervoor kan bijvoorbeeld een project zijn dat dringend afgewerkt moet worden. In zo’n geval breng je zeker twee partijen op de hoogte: bespreek dit uiteraard met je werknemers en breng ook de arbeidsinspectie op de hoogte.

Wat zijn de voordelen van deze downtime?

Wist je dat een voertuigmonitor je kan helpen kosten te besparen? Met het systeem krijg je inzichten in onder andere het brandstofverbruik en de rijstijl van je team. Na analyse van de beschikbare tracking data kan je individuele medewerkers coachen om bewuster en zuiniger te rijden. Zo kan je de operationele kosten m.b.t. brandstof, onderhoud en herstellingen aanzienlijk verlagen. Op middellange termijn zal het zeker ook een positieve impact hebben op de verzekeringspremies.

Wens je je vloot uit te rusten met een track & trace systeem? Tijdens het bouwverlof is je hele team gedurende 3 weken inactief en dus je bedrijfsvoertuigen ook. Hét ideale moment dus om alle wagens te verzamelen op één centrale plek om daar de installatie snel en efficiënt uit te voeren.

Als steuntje in de rug bieden we je een extra promotie aan: bij een bestelling voor 15 juli en een installatiedatum ingepland voor 31 augustus krijg je elke 4de installatie gratis. Je betaalt dus enkel voor 3 installaties en bespaart per 4 voertuigen 100 euro!


 

Raakt er geregeld materiaal zoek op de werf of in je bedrijf? Met CHECK.connects brengt je nauwkeurig je assets in kaart en beheer je ze zonder problemen. Zowel je kranen, boren, mixers als andere mechanische dingen moeten om de zoveel tijd een keuring ondergaan, om te garanderen dat ze veilig zijn om gebruikt te worden.

CHECK.connects helpt je te herinneren aan keuringen, onderhoudsbeurten en zorgt voor een algemene structuur binnen je (bouw)bedrijf zodat jij je hierover minder zorgen moet maken.

Geniet bij een bestelling voor 15 juli en een installatiedatum ingepland voor 31 augustus van onze speciale promotie op CHECK.connects! 

 

Connect met ons!

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van track & trace en ontvang je graag meer informatie? Laat dan via deze link deze link je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Stel ons je vraag

Ben je na het lezen van deze blog nieuwsgierig geworden naar welke tracking en digitale oplossingen All-Connects aanbiedt? Stel ons je vraag en we beantwoorden je zo snel mogelijk.

eBook
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.