De keuze van het beste asset tracking systeem voor jou. Welke vragen moet je ons zeker stellen?

| februari 2024 |

De keuze van de beste asset tracker software voor het lokaliseren, tracken en beheren van een machinepark is een cruciale beslissing voor elk bedrijf. Het succes van dit systeem hangt af van verschillende factoren, waaronder de installatie, gebruiksvriendelijkheid, meetgegevens en rapportage, en de mate van onderhoud en ondersteuning die de leverancier biedt.

Om deze beslissing te vergemakkelijken, hebben we een reeks belangrijke vragen samengesteld die je zeker aan ons moet stellen. Deze vragen helpen je om inzicht te krijgen in de mogelijkheden en compatibiliteit van het track&trace systeem voor jouw specifieke behoeften.

Hardware en Integratie

• Is het installatieproces van de hardware eenvoudig, en neemt het niet veel tijd in beslag waardoor productietijd verloren gaat?

• Hoe verloopt de installatie van asset trackers? Is dit een proces dat we zelf kunnen doen?

• Heeft de installateur de juiste knowhow/certifiëring om een professionele installatie uit te voeren?

• Wordt zowel online als onsite training aangeboden die aansluit op verschillende verantwoordelijkheidsniveaus?

• Is de user interface van de software gebruiksvriendelijk voor dagelijks gebruik?

• Hoeveel muisklikken zijn er nodig om toegang te krijgen tot de gewenste informatie?

• Is het dashboard aanpasbaar en kan je informatie en functies op basis van prioriteit organiseren?

• Wie heeft toegang tot het platform en hoe kan de informatie worden bijgewerkt?

Registratie van meetbare data en Rapportage

• Hoe gemakkelijk is het om zelf parameters in verband met de registratie van data en waarschuwingen in te stellen?

• Bieden de rapporten voldoende informatie, inzichten en aanbevelingen die ik nodig heb?

• Is het mogelijk om rapporten te plannen op gewenste tijdstippen?

• Wie heeft toegang tot het aanvragen en exporteren van rapporten?

Onderhoud & Upgrades

• Zijn er toekomstige software-upgrades gepland en met welke regelmaat worden deze verwacht?

• Op welk tijdstip worden software-updates uitgevoerd, en heeft dit een impact op de beschikbaarheid van het beheerplatform tijdens de normale werkuren?

• Hebben jullie een helpdesk voor toekomstige vragen? Is er directe ondersteuning beschikbaar voor dringende vragen of problemen?

• Kunnen jullie training op maat aanbieden voor specifieke behoeften?

• Zijn er digitale hulpmiddelen beschikbaar voor aanvullende training?

Het selecteren van de juiste leverancier voor jouw asset management systeem is van vitaal belang voor het effectieve beheer van je machinepark. Door vragen te stellen over installatie, integratie, dagelijks gebruik, meetgegevens, rapportage, onderhoud en ondersteuning, kan je een weloverwogen keuze maken.

Het streven naar een naadloze integratie, gebruiksvriendelijke interface, aanpasbaarheid, en toegankelijke rapportage is van groot belang. Daarnaast is het essentieel om de beschikbaarheid van toekomstige upgrades en ondersteuning te beoordelen.

Met deze kritische vragen door ons beantwoord, kunnen we een oplossing op jouw maat voorstellen om de efficiëntie van je machinepark te verbeteren en je bedrijfsactiviteiten te optimaliseren.

Meer info over het monitoren van je machines?

Zijn met deze blog jouw vragen beantwoord, en wil je meer weten over de kostprijs of met ons sparren over de juiste toepassing voor jouw bedrijf? Contacteer ons dan direct via telefoon 03 289 55 35 of klik hier om meer info te vragen of een adviesgesprek in te boeken.

Deel deze All-Connects blog:

Ps. Heb je onze andere blogs over asset tracking en materieelbeheer al gelezen?

Stel ons je vraag

Ben je na het lezen van deze blog nieuwsgierig geworden naar welke tracking en digitale oplossingen All-Connects aanbiedt? Stel ons je vraag en we beantwoorden je zo snel mogelijk.

eBook
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.