All-Connects


Wat moet je als werkgever doen om in orde te zijn met de verplichte aanwezigheidsregistratie?

Hoe kan je aan deze verplichting voldoen zonder kopzorgen of mogelijke fouten? Simpel: automatiseer je aanwezigheidsregistratie bouw en elimineer zo alle fouten, misbruik of onnodige controles. De overheid stelt een website ter beschikking waarop je je bouwproject(en) moet registreren en waarop je werknemers zich elke dag zullen moeten identificeren. Het logistiek plannen van deze dagelijkse verplichte registratie vergt een grote investering in tijd en uitrusting.


CheckinATwork werfregistratie voor alle aanwezigen

Naargelang de grootte van de bouwwerf en het aantal werknemers worden er 1 of meerdere Checkin@Work prikklokken aan de toegangspoort van de werf geplaatst. Iedereen die komt werken, identificeert zich eerst via Limosa, Dallas, Construbadge, LISA badge, RFID badge, bedrijfsbadge of identiteitskaart op de prikklok voor ze hun job aanvatten. Het is de eigen verantwoordelijkheid van de werknemer om dit correct elke dag te doen. Wil je zekerheid dat enkel geauthoriseerd personeel op je bouwwerf komt? Kies dan voor onze tourniquetoplossing, die ervoor zorgt dat je zonder registratie op de prikklok of bij eeen foutmelding de werf niet kan betreden.


Mobiele CheckinATwork aanwezigheidsregistratie voor eigen werknemers

Welke chauffeurs en bijrijders rijden er dagelijks met een voertuig naar een werf? Dat meet je handig met een mobiele prikklok. Deze wordt in het voertuig of op een vaste locatie, zoals een magazijn, aangebracht. Deze unit beschikt over een realtime klok zodat de tijdregistraties correct zijn, zelfs op een locatie met beperkt GPS-ontvangst.

Aan de hand van ingevoerde dagprogramma’s interpreteert de mobiele prikklok feilloos alle kilometergegevens. Met een badge registreren jouw medewerkers zich in deze unit en zo weet je direct wie op welke werf werkzaam was. Zo wordt de berekening van de woon- en werkkilometers achteraf een eenvoudige klus.


Universeel badgessyteem

All-Connects heeft ervoor gezorgd dat alle mogelijke identificatiemogelijkheden die vandaag door werknemers gebruikt worden, ook werken om je te identificeren op de bouwwerf. Je kiest zelf 1 of meerdere verschillende manieren om je medewerkers te laten inchecken op CheckinATwork: RFID badge, Dallas key, Construbadge, bedrijfsbadge, QR code, identiteitskaart, 2 BE Lisa badge, Metalbadge, ... Zo voorkom je dat je team nog een extra badge bij zich moet dragen.
 

Aanwezigheidsregistratiesysteem


Waarom werd deze verplichte registratie ingevoegd?

Veiligheid en gezondheid op het werk
De aanwezigheidsregistratie van mensen op de bouwwerf waar ze werken uitvoeren, vloeit voort uit de wet betreffende het welzijn van de werknemers. Door deze werfregistratie bestaat er geen twijfel meer over wie wanneer aanwezig is op welke werkplaats. Dit schept duidelijkheid bij een ongeval of in gevaarlijke situaties.

Actie tegen oneerlijke concurrentie
De registratie van aanwezigheden op werkplekken in onroerende staat gaat in tegen oneerlijke concurrentie. Door precies vast te leggen wie in welke hoedanigheid op welke bouwwerf aanwezig is, legt de sociale fraude aan banden.

Voor wie is Checkin@Work aanwezigheidsregistratie bedoeld?
De verantwoordelijkheid voor de werfregistratie ligt zowel bij de persoon die iemand uitstuurt om te werken, als bij de persoon die het werk doet. Zij moeten onderling afspreken wie de registratie doet, en beide partijen kunnen controleren of de registratie gebeurd is.

 


Bedrijfsleider
De werkgever

Als werkgever of aannemer moet je ervoor zorgen dat je werknemers, onderaannemers en werknemers van je onderaannemers geregistreerd zijn. Je kan de de registratie zelf doen, of duidelijk afspreken met de werknemer of onderaannemer dat die zichzelf registreert.

Bouwvakkers
De werknemer

Werknemers moeten zich ervan verzekeren dat hun aanwezigheid op de bouwwerf correct geregistreerd is.


De zelfstandige onderaannemer
De zelfstandige onderaannemer

Zelfstandigen die als onderaannemer werken, moeten geregistreerd zijn. De regels die gelden voor werknemers gelden ook voor hen.

Interim bouwvakkers
Interimwerkers

Voor de melding van werken 30bis treedt het uitzendbureau op als onderaannemer van het bedrijf dat van de interim werknemers gebruik maakt. De onderneming die van de interimwerknemer gebruik maakt, moet zijn aanwezigheid aangeven. De band tussen de werknemer zelf, het uitzendbureau en de onderneming die van de interimwerknemer gebruikt maakt, wordt vastgesteld op basis van de Dimonagegevens van de werknemer.


Buitenlandse werknemers
Buitenlandse werknemers

Als buitenlandse werknemer kan je de QR-code van jouw Limosa1-document scannen.

Buitenlandse aannemers
Buitenlandse aannemers

Als buitenlandse aannemer kan je zelf aanwezigheidsregistraties doen door de QR-codes van Limosa1-documenten te scannen via de CheckinATwork prikklok.


Checkin@work

Checkin@Work Brochure
Checkin@Work Brochure

Aanwezigheidsregistratiesysteem

Een snelle toegang tot de bouwwerf is essentieel. De All-Connects CheckinATwork toestellen zijn betrouwbaar en beperken de wachttijd die nodig is om de persoonsgegevens te controleren in de geregistreerde databank tot het absolute minimum. Een handige smart phone app kan gebruikt worden voor een persoonlijke aanwezigheidsregistratie of een aanmelding van een groep werknemers door bijvoorbeeld een ploegleider.


Uitbreidingsmogelijkheden

Naast de standaardfunctionaliteit hebt u de mogelijkheid om het systeem verder te personaliseren met verschillende opties. Vertel ons wat jij nodig hebt en we combineren het voor jou!


Een koppeling met tourniquet | draaipoort
Meerdere badgelezers
Prestatieberekening
Mobiliteitsberekening

Voordeel 04

Eenvoudig in gebruik


Voordeel 05

Duidelijke, overzichtelijke rapporten


Voordeel 06

Geen installatie vereist; en er is een oplossing voor elke mogelijke situatie


Voordeel 07

Een correcte GPS-GPRS registratie met error-controle en realtime connectie met online CheckinATwork applicatie


Voordeel 08

Beveiligde transfer na validatie van data naar RSZ en instant feedback i.v.m. foutmeldingen en bevestigingen

 
Toegangscontrole Bouwplaats

"We hebben nu eindelijk een goed monitorsysteem met geofencing om veilig verkeer op onze kaaien te verzekeren en ongevallen veroorzaakt door te snel of onvelig rijden te minimaliseren." 

Johan Lockefeer, Terminal Manager ICO

ICO
 

"Hartelijk dank voor de lieve Kerstmis en Nieuwsjaarwensen. Ik vond het een heel tof kaartje om jullie stralende glimlachen te zien wat bij mij ook een glimlach op mijn gelaat toverde. En ook om eens het gezicht achter de telefoonstem te zien . Ik vind jullie een toffe bende!!!! Alvast wederkerende groeten en veel succes in het nieuwe jaar."

Smet Erna

 

"Alles werkt terug zoals het moet. Bedankt voor de snelle service. Dat gaat bij jullie steeds vlot, en dat is zeker niet overal zo. Dus zeer positief. Merci."

Kristel Beck, Van Moer Marc.com

Van Moer Marc

 


Niet zeker waar te starten?

Vul jouw gegevens in en we contacteren je voor vrijblijvend advies op maat

Naam
E-mail