All-Connects


Wat moet je als werkgever doen om in orde te zijn met de verplichte Aanwezigheidsregistratie?

Hoe kan je aan deze verplichting voldoen zonder kopzorgen of mogelijke fouten? Simpel: automatiseer je Aanwezigheidsregistratie en elimineer zo alle fouten, misbruik of onnodige controles. De overheid stelt een website ter beschikking waarop je je bouwproject(en) verplicht moet registreren en waarop je werknemers zich elke dag zullen moeten identificeren. Het logistiek plannen van deze dagelijkse verplichte registratie vergt een grote investering in tijd en uitrusting.


Checkin@Work werfregistratie voor alle aanwezigen

Naargelang de grootte van de bouwwerf en het aantal werknemers worden er 1 of meerdere Checkin@Work prikklokken aan de toegangspoort van de werf geplaatst. Iedereen die komt werken, identificeert zich eerst via Limosa, Dallas, Construbadge, LISA badge, RFID badge, bedrijfsbadge of identiteitskaart op de prikklok voor ze hun job aanvatten. Het is de eigen verantwoordelijkheid van de werknemer om dit dagelijks correct te doen. Wil je zekerheid dat enkel geautoriseerd personeel op je bouwwerf komt? Kies dan voor onze tourniquetoplossing, die ervoor zorgt dat je zonder registratie op de prikklok of bij een foutmelding de werf niet kan betreden.


Mobiele Checkin@Work Aanwezigheidsregistratie voor eigen werknemers

Welke chauffeurs en bijrijders rijden er dagelijks met een voertuig naar een werf? Dat meet je handig met een mobiele prikklok. Deze wordt in het voertuig of op een vaste locatie - zoals een magazijn - aangebracht. Deze unit beschikt over een realtime klok zodat de tijdregistraties correct zijn, zelfs op een locatie met beperkt GPS-ontvangst.

Aan de hand van ingevoerde dagprogramma’s interpreteert de mobiele prikklok feilloos alle kilometergegevens. Met een badge registreren jouw medewerkers zich in deze unit waardoor je meteen weet wie op welke werf werkzaam was. Zo wordt de berekening van de woon- en werkkilometers achteraf een eenvoudige klus.


Universeel badgessysteem

All-Connects heeft ervoor gezorgd dat alle mogelijke identificatiemogelijkheden die vandaag door werknemers gebruikt worden, ook werken om je te identificeren op de bouwwerf. Je kiest zelf 1 of meerdere verschillende manieren om je medewerkers te laten inchecken op Checkin@Work: RFID badge, Dallas key, Construbadge, bedrijfsbadge, QR code, identiteitskaart, 2 BE Lisa badge, Metalbadge, ... Zo voorkom je dat je team nog een extra badge bij zich moet dragen.
 

Aanwezigheidsregistratiesysteem


Waarom werd deze verplichte registratie ingevoerd?

Veiligheid en gezondheid op het werk
De Aanwezigheidsregistratie van mensen op de bouwwerf waar ze werken uitvoeren, vloeit voort uit de wet betreffende het welzijn van de werknemers. Door deze werfregistratie bestaat er geen twijfel meer over wie wanneer aanwezig is op welke werkplaats. Dit schept duidelijkheid bij een ongeval of in gevaarlijke situaties.

Actie tegen oneerlijke concurrentie
De registratie van aanwezigheden op werkplekken in onroerende staat gaat in tegen oneerlijke concurrentie. Door precies vast te leggen wie in welke hoedanigheid op welke bouwwerf aanwezig is, legt de sociale fraude aan banden.

Voor wie is Checkin@Work Aanwezigheidsregistratie bedoeld?
De verantwoordelijkheid voor de werfregistratie ligt zowel bij de persoon die iemand uitstuurt om te werken, als bij de persoon die het werk uitvoert. Zij moeten onderling afspreken wie de registratie doet. Beide partijen kunnen controleren of de registratie gebeurd is.

 


Bedrijfsleider
De werkgever

Als werkgever of aannemer moet je ervoor zorgen dat je werknemers, onderaannemers en de werknemers van je onderaannemers geregistreerd zijn. Je kan de registratie zelf uitvoeren of duidelijke afspraken maken met de werknemer of onderaannemer dat deze zichzelf registreert.

Bouwvakkers
De werknemer

Werknemers moeten zich ervan verzekeren dat hun aanwezigheid op de bouwwerf correct geregistreerd is.


De zelfstandige onderaannemer
De zelfstandige onderaannemer

Zelfstandigen die als onderaannemer werken, moeten geregistreerd zijn. De regels die gelden voor werknemers gelden ook voor hen.

Interim bouwvakkers
Interimwerkers

Voor de melding van werken 30bis treedt het uitzendbureau op als onderaannemer van het bedrijf dat van de interimwerknemers gebruik maakt. De onderneming die van de interimwerknemer gebruik maakt, moet zijn aanwezigheid aangeven. De band tussen de werknemer zelf, het uitzendbureau en de onderneming die van de interimwerknemer gebruikt maakt, wordt vastgesteld op basis van de Dimonagegevens van de werknemer.


Buitenlandse werknemers
Buitenlandse werknemers

Als buitenlandse werknemer kan je de QR-code van jouw Limosa1-document scannen.

Buitenlandse aannemers
Buitenlandse aannemers

Als buitenlandse aannemer kan je zelf aanwezigheidsregistraties doen door de QR-codes van Limosa1-documenten te scannen via de Checkin@Work prikklok.


Checkin@work

Checkin@Work Brochure
Checkin@Work Brochure

Aanwezigheidsregistratiesysteem

De All-Connects Checkin@Work toestellen zijn betrouwbaar en beperken de wachttijd die nodig is om de persoonsgegevens te controleren in de geregistreerde databank tot het absolute minimum. Vlotte toegang tot de bouwwerf is namelijk essentieel. Een handige smartphone app kan gebruikt worden voor een persoonlijke Aanwezigheidsregistratie of een aanmelding van een groep werknemers door bijvoorbeeld een ploegleider.


Uitbreidingsmogelijkheden

Naast de standaardfunctionaliteit hebt u de mogelijkheid om het systeem verder te personaliseren met verschillende opties:


Draaipoort Een koppeling met tourniquet | draaipoort
Meerdere badgelezers Meerdere badgelezers
Prestatieberekening Prestatieberekening
Mobiliteitsberekening Mobiliteitsberekening

Voordeel 01

Eenvoudig en snel in gebruik voor een zo efficiënt mogelijke verloop van de identificatie


Voordeel 02

Mogelijkheid om gebruik te maken van draaipoorten of tourniquets voor een nog beter beveiligde werf


Voordeel 03

Naast de standaardfunctionaliteiten kunnen Checkin@Work toestellen gepersonaliseerd worden met andere functionaliteiten


Voordeel 04

Minimaliseer de wachttijd die nodig is om persoonsgegevens te controleren tot het minimum


 
Toegangscontrole Bouwplaats

"We hebben nu eindelijk een goed monitorsysteem met geofencing om veilig verkeer op onze kaaien te verzekeren en ongevallen veroorzaakt door te snel of onvelig rijden te minimaliseren." 

Johan Lockefeer, Terminal Manager ICO

ICO
 

"Hartelijk dank voor de lieve Kerstmis en Nieuwsjaarwensen. Ik vond het een heel tof kaartje om jullie stralende glimlachen te zien wat bij mij ook een glimlach op mijn gelaat toverde. En ook om eens het gezicht achter de telefoonstem te zien . Ik vind jullie een toffe bende!!!! Alvast wederkerende groeten en veel succes in het nieuwe jaar."

Smet Erna

 

"Alles werkt terug zoals het moet. Bedankt voor de snelle service. Dat gaat bij jullie steeds vlot, en dat is zeker niet overal zo. Dus zeer positief. Merci."

Kristel Beck, Van Moer Marc.com

Van Moer Marc

 


Contacteren

Niet zeker waar te starten?

Vul jouw gegevens in en we contacteren je voor vrijblijvend advies op maat

Naam
E-mail