Externe werknemers productief houden

3 zaken die de productiviteit van mobiele medewerkers verminderen

| augustus 2022  |

Hoewel het concept van een mobiel personeelsbestand relatief nieuw lijkt, gaat het terug tot 1972 toen Jack Nilles, een voormalige raketwetenschapper, telewerken uitvond door een complex NASA-communicatieproject volledig vanop afstand uit te voeren. Precies 50 jaar later is ‘offsite’ werken de nieuwe norm geworden: ongeveer 80% van de werknemers over de hele wereld wordt bureauloze werknemers genoemd.

De werknemers die samen het ‘bureauloze’ personeelsbestand vormen, zijn meestal actief in sectoren als de bouw, transport, detailhandel, gezondheidszorg en andere gebieden.

Speciaal gebouwde digitale oplossingen

Als je je al hebt afgevraagd hoe het staat met de productiviteit als je een team vanop afstand moet aansturen, is het goed te weten dat vandaag de dag het kalenders op whiteboards te schetsen, schema's op spreadsheets beheren en mobiele werknemers het veld in te sturen met stapels papieren formulieren, niet meer voldoende werkt. Er is simpelweg een veel efficiëntere manier: De nieuwe, speciaal gebouwde digitale telematicaoplossingen maken het gemakkelijker om verschillende soorten problemen op te lossen, met teamleden te communiceren, werkschema's bij te werken en het lopende werk bij te houden. We helpen je verder met een tips om ongewenste situaties bij het managen van werknemers die thuis of op jobsites werken, te vermijden.

1. Gebrek aan zichtbaarheid

Als het gaat om het bereiken van je zakelijke doelen, is een gemotiveerd team het meest waardevolle bezit dat je kunt hebben. Bedrijven hebben echter vaak te maken met werknemers die niet honderd procent geïnvesteerd zijn in hun baan. Of het nu een ongelukkige gewoonte is om te lange lunchpauzes te nemen, te laat te komen of gewoon algemeen een dalende werkethos, het hebben van een ‘half glas leeg’ benadering werkt nooit echt voor iemand. Sommige mensen daarentegen worstelen met het feit dat ze constant overwerkt zijn, waardoor ze uiteindelijk een burn-out krijgen.

Om deze gevallen te voorkomen, kunnen managers een eenvoudige werktijdtracker gebruiken die papieren urenstaten vervangt en een nauwkeurig overzicht geeft van de aanwezigheid en gewerkte uren van elke werknemer. Werknemers weten dan perfect hoe lang ze gewerkt hebben en HR managers kunnen deze oplossing ook gebruiken om het proces van salarisbeheer te vergemakkelijken.

Even belangrijk is dat het niet altijd gemakkelijk is om meerdere verantwoordelijkheden op een dagelijkse basis te balanceren. Hoewel het organiseren van een planning praktisch is, zijn er uitzonderlijke situaties waarin afspraken worden uitgesteld omdat werknemers vastzitten in het verkeer of zich ziek melden. Evenzo hebben klanten de neiging om onverwachts vergaderingen te annuleren, waardoor je op korte termijn vervanging moet zoeken. Met de FLEET.CONNECTS-oplossing van All-Connects voor een effectief beheer van de werklast kan je taken beoordelen en deze zo eerlijk en productief mogelijk onder werknemers verdelen.

2. Bergen papierwerk

Het uitvoeren van routinetaken, met name papierwerk, is een zware taak wanneer je onderweg bent en wordt vaak nog ‘s avonds verder afgehandeld.  Het papierwerk kan dan snel aangroeien tot een onoverzichtelijke stapel. Hoe kan je stoppen met het gebruik van papier in de dagelijkse activiteiten?

Geen papier, geen inkt en niet moeten printen – door digitaal te gaan werken, kan je bedrijf de operationele kosten verlagen en ook een betere en meer georganiseerde workflow bieden.

Het verplaatsen van je formulierprocessen naar een digitale omgeving betekent dat je team altijd gemakkelijk toegang heeft tot gegevens en deze snel kan beheren. Maak aangepaste formulieren of gebruik kant-en-klare sjablonen. De oplossing voor digitale formulieren is een nieuwe en verbeterde manier om informatie en documenten beschikbaar te stellen, altijd en overal.

3. Slechte communicatie

Open communiceren met iedereen binnen je bedrijf kan een uitdaging zijn, vooral bij het beheren van een mobiel personeelsbestand. Niemand wordt graag buitengesloten en aangezien externe medewerkers niet de kans krijgen om op kantoor te chatten en meestal beperkte toegang tot computers hebben, is het van vitaal belang om hen op de hoogte te houden van alles wat er gaande is.

Tegenwoordig is mobiel personeelsbeheer voor 100% afhankelijk van het gebruik van digitale technologie om te communiceren en samen te werken, dus het hebben van de juiste tools kan het verschil maken. Buitendienstmedewerkers kunnen instant messaging gebruiken om in contact te blijven met de backoffice en fouten of verlies van informatie te voorkomen. Onze oplossing biedt snelle en eenvoudige connectiviteit en verbetert de algehele bedrijfsproductiviteit.

Vraag deskundige hulp

Heb je nog vragen na het lezen van deze blog, wil je meer weten over de kostprijs van gps trackers auto of wagenpark, of wil je informatie over wat werkt voor jouw specifieke bedrijfssiutatie? Contacteer ons dan direct via telefoon 03 289 55 35 of klik hier.

Lees ook onze andere blogs over GPS tracking:

Deel deze All-Connects blog:

Stel ons je vraag

Ben je na het lezen van deze blog nieuwsgierig geworden naar welke tracking en digitale oplossingen All-Connects aanbiedt? Stel ons je vraag en we beantwoorden je zo snel mogelijk.

eBook
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.